Så super mysiga hästar!

Dom kan inte sköta sig bättre
Igår tog jag ut ing-marie och hennes
fölunge Rosita, å vi gick med sto
gjorden och lite i grimskaft med
henne och de gick kanon bra! hon
la sig inte ner i sin strejk för att inte
behöva arbeta haha!
 
idag tog jag ut först
- Märit & Marinette
 Evelina på 3 (snart 4år) red Märit
 och jag gick promenad med Marinette
 och känns som hästarna är lite häniga
men det är nog väder skiftningarna
 för de brukar inte vara så häniga.. men
 de gick på bra!
 
sedan hämta jag sur puppan å hennes bror
- Aino & Ross-Ett & Bosse
 Jag testade nytt träns på Aino idag, red
 med pesoa å det gick jätte bra hon lyssna
 bättre än hon någonsin gjort , Bosse bajsen
 där emot testade Johanna väldigt mycket..
 men det är klart han är van vid att jag har honom
 
jag vet att jag sagt att pessoa är till för ryttare
som inte klarar av sina hästar! Och jag står för
det för helt seriöst ..
VARFÖR HAR JAG PESSOA?
jo , för jag kan inte hantera henne annars..
SAD BUT TRUE!
 
efter det tog vi ut
- Petra
 så red jag och Evelina två på henne, hon gick
 helt underbart! nytt träns på henne med fast
 med samma bett. lite segare reaktioner men
 annars va hon min klocka!
 
Hoppas era ponnisar går lika bra som mina ;D
Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur många hästar har du?

2012-09-17 @ 00:03:29
Postat av: Linn

Inte kul när man inte klarar av sin häst, men pessoa är ett hemskt "redskap" som inte ska användas av någon tycker jag, inte ens de okunniga, det ger bara förvirring och dubbla budskap för hästen. Prova med en bra instruktör istället. Lycka till.

Svar: Jag lät mina medryttare rida in henne för några årsedan och jag är enormt emoot pessoa med men känner att de e de enda hon fungerar på , dom använde henne till kapplöpning så kämpar med att rida till henne och sen ska vi gå tillbaka till tredelat igen :)
Natalie Virtanen & Malin Öqvist

2012-09-17 @ 21:56:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0